Interio

کلینیک مجازی دیابت پژوهشگاه علوم غدد و متابولیسم

دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی تهران

1390/10/19 | ایجاد کننده: 41

آيا هنگامي كه ورزش مي كنم احتياج به ميان وعده دارم



اگر انسولين تزريق يا داروهاي ديابتي خوراكي مصرف مي كنيد، اين بستگي به سطح قندخون شما دارد. قبل و بعد از فعاليت و در طي يك فعاليت شديد و طولاني قندخونتان را چك كنيد. ( اگر قندخونتان بيش از 250 ميلي گرم در دسي ليتر بود، فعاليت نكنيد تا قند تحت كنترل درآيد).

-30 دقيقه فعاليت با شدت كم (پياده روي) : اگر قندخون كمتر از 100 ميلي گرم در دسي ليتر قبل از فعاليت داريد، ميان وعده اي كه حاوي 15 گرم كربوهيدرات است بخوريد.

-30-60 دقيقه فعاليت با شدت متوسط (تنيس، شنا، پياده روي تند): اگر قندخون كمتر از 100 ميلي گرم در دسي ليتر قبل از فعاليت داريد، ميان وعده اي حاوي 25-50 گرم كربوهيدرات بخوريد. اگر قندخون 100-180 ميلي گرم در دسي ليتر داريد، 10-15 گرم كربوهيدرات بخوريد.

-2 ساعت فعاليت با شدت زياد (بسكتبال، اسكي، برف پارو كردن): اگر قندخون كمتر از 100 ميلي گرم در دسي ليتر قبل از فعاليت داريد، ميان وعده اي حاوي 50گرم كربوهيدرات بخوريد. اگر قندخون 180-250 ميلي گرم داريد، ميان وعده اي حاوي 10-15 گرم كربوهيدرات بخوريد. در فعاليتي بااين شدت، هميشه قندخونتان را با دقت پايش كنيد.

-خوردن 10 گرم گلوكز، قندخون را 40 ميلي گرم در دسي ليتر در مدت 30 دقيقه بالا مي برد. خوردن 20 گرم گلوكز، قندخون را 60 ميلي گرم در دسي ليتر در مدت 45 دقيقه بالا مي برد.


کلمات کلیدی