22 شهریور 1403
logo

پژوهشگاه علوم غدد و متابولیسم

دانشگاه علوم پزشکی تهران

تمدید همکاری پژوهشگاه علوم غدد و متابولیسم به عنوان مرکز همکار سازمان بهداشت جهانی در زمینه آموزش و پژوهش در مدیریت دیابت و استئوپروز

سازمان  بهداشت جهانی

پژوهشگاه علوم غدد و متابولیسم دانشگاه علوم پزشکی تهران برای پنجمین دوره پیاپی به عنوان مرکز همکار سازمان جهانی بهداشت (WHO) در منطقه مدیترانه شرقی (EMRO) انتخاب شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران پژوهشگاه علوم غدد و متابولیسم، بر اساس ارزیابی‌های صورت گرفته توسط سازمان بهداشت جهانی، پژوهشگاه علوم غدد و متابولیسم دانشگاه علوم پزشکی تهران برای پنجمین دوره متوالی به عنوان مرکز همکار این سازمان در زمینه آموزش و پژوهش در مدیریت دیابت و استئوپروز انتخاب شده است و این همکاری تا سال ۲۰۲۸ ادامه خواهد یافت.
 
ارائه شواهد جهت کاهش بار بیماری دیابت و پاسخگویی نظام سلامت در ارائه خدمات جامع و موثر به افراد مبتلا به دیابت با تمرکز بر سطح مراقبت‌های  بهداشتی اولیه (PHC) و همچنین تولید شواهد و داده‌های سلامت در خصوص پوکی استخوان در منطقه مدیترانه شرقی به درخواست سازمان بهداشت جهانی و تحت هدایت آن دو رکن اصلی این همکاری خواهند بود.
 
مرکز تحقیقاتی همکار سازمان جهانی بهداشت مؤسسه ای است که توسط این سازمان بهعنوان جزیی از یک  شبکه بین المللی همکار و در حمایت از برنامه های این سازمان در سطح ملی، منطقه ای و بینالمللی انتخاب شده است. این مراکز به عنوان مراکز حامی برنامه های سازمان جهانی بهداشت در امور مربوط به سلامت عمل میکنند . امروزه، تعداد این مراکز به 746 مرکز در بیش از 80 کشور دنیا رسیده است. 

سازمان بهداشت جهانی ۶ دفتر منطقه ای دارد و ایران در منطقه مدیترانه شرقی قرار گرفته است. ۲۲ کشور تحت پوشش دفتر منطقه مدیترانه شرقی قرار دارند و دفتر این سازمان در مصر (قاهره) قرار دارد.

انتخاب پژوهشگاه علوم غدد و متابولیسم به دلیل اجرای موفق فعالیت‌های ملی و بین المللی در زمینه آموزش و پژوهش در مدیریت بیماری های دیابت و استئوپروز و رعایت ضوابط و استانداردهای این سازمان در دوره های همکاری پیشین نجام شده است.  این افتخار بزرگ، نشان از تلاش‌های مستمر پژوهشگران و متخصصان این پژوهشگاه در جهت ارتقای سطح سلامت جامعه و نیز جایگاه برجسته ایران در عرصه تحقیقات پزشکی و بهداشتی زمینه دیابت و پوکی استخوان است.
فیروزه  حاجی پور
تهیه کننده:

فیروزه حاجی پور

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

ارسال نظر

نظر خود را وارد نمایید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *