07 آبان 1403
EN
logo

پژوهشگاه علوم غدد و متابولیسم

دانشگاه علوم پزشکی تهران

با همدلی و تلاش مشترک، به سوی آینده‌ای روشن برای پژوهشگاه

جلسه تودیع و معارفه رئیس پژوهشگاه علوم غدد و متابولیسم

در مراسمی با حضور جمعی از اساتید، پژوهشگران و کارمندان پژوهشگاه علوم غدد و متابولیسم، دکتر افشین استوار پس از 3 سال خدمت ارزشمند در پژوهشگاه به عنوان رئیس پژوهشگاه تودیع و از دکتر باقر لاریجانی بار دیگر به عنوان رئیس جدید پژوهشگاه استقبال شد.

به گزارش روابط عمومی سینارسانه دانشگاه علوم پزشکی تهران پژوهشگاه علوم غدد و متابولیسم، در جلسه تودیع و معارفه رئیس پژوهشگاه علوم غدد و متابولیسم که 5 آبان ماه 1403 با حضور اعضای پژوهشگاه برگزار شد، دکتر افشین استوار، رئیس پیشین پژوهشگاه، به تشریح دستاوردهای خود پرداخت. 
دکتر استوار در این جلسه به ایجاد معاونت آموزشی در پژوهشگاه اشاره کرد و گفت: مجموعه فعالیت‌های آموزشی که در این سال‌ها انجام می‌شد ارزش این را داشت که در قالب یک ساختار قرار بگیرد و این ساختار توانست به فعالیت‌های آموزشی پژوهشگران نظم بدهد.
دکتر استوار افزود: با وجود محدودیت‌های کووید، توانستیم شاکله برنامه‌های آموزشی را طی دو سال حفظ کنیم و در برخی موارد، فرصت‌های جدیدی به وجود آمد.
وی به ادغام دو کلینیک دیابت ۱ و ۲ اشاره کرد و گفت: یکی از دغدغه‌های اصلی این بود که بتوانیم با تدارکات و هماهنگی لازم، این کار را با کمترین هزینه انجام دهیم. خوشبختانه، تعداد و تنوع خدمات در درمانگاه‌های جدید قابل مقایسه با دو درمانگاه قبلی است. از نظر درآمد نیز، درمانگاه جدید سه برابر دو درمانگاه قبلی درآمد دارد.
دکتر استوار در ادامه به تغییر پرونده الکترونیک اشاره کرد و گفت: پرونده الکترونیک قبلی محدودیت‌هایی داشت و توانستیم پلتفرمی را که همه دانشگاه مورد استفاده قرار می‌گیرد، در درمانگاه پیاده کنیم و زمینه رجیستری دیابت را فراهم کنیم.
 در زمینه پژوهش نیز، ایشان اشاره کرد: وضعیت پژوهشگاه را در ارزیابی جشنواره رازی حفظ کردیم و امیدواریم شاهد موفقیت‌های بیشتر پژوهشگاه باشیم.
 
وی ادامه داد: همچنین، تفاهم‌نامه های مراکز تحقیقات وابسته به پژوهشگاه در دو دوره دو ساله با هماهنگی معاونت پژوهشی، معاونت توسعه و مراکز تحقیقاتی منعقد شد.
دکتر استوار تأکید کرد: تلاش کردیم در این بازه زمانی، پروژه‌های بزرگ مطالعات مبتنی بر جمعیت را اجرا کنیم و از تصویب مطالعات پراکنده و غیر هدفمند اجتناب کنیم که خوشبختانه در نتیجه این رویکرد شاهد افزایش مشارکت بین مراکز تحقیقاتی پژوهشگاه در اجرای این پروژه‌ها بوده ایم.
وی افزود: در دو سال اخیر، ۱۱ شورای پژوهشی برگزار شد و با برنامه‌ریزی و مدیریت صحیح، از همه پیشنهاداتی که در شوراهای پژوهشی مطرح شد، حمایت کردیم.
دکتر استوار با ابراز خرسندی از پیشرفت‌های حاصل شده در پژوهشگاه، از زحمات همه همکاران در واحدهای ستادی، عملیاتی و پشتیبانی قدردانی کرد.
وی همچنین بر اهمیت وجود زیرساخت‌های گسترده پژوهشگاه که بخش عمده‌ای از آن مدیون حضور دکتر لاریجانی است، تاکید کرد.
در پایان، دکتر استوار از تلاش‌های همکاران و حمایت‌های معاونت توسعه دانشگاه تشکر کرد و گفت: من پژوهشگاه را خانه خود می‌دانم و بخش کوچکی از آن باقی خواهم ماند.
دکتر باقر لاریجانی رئیس پژوهشگاه نیز در این مراسم خطاب به اعضای پژوهشگاه گفت: پژوهشگاه ما در طی این سال‌ها با چالش‌های مختلفی مواجه بوده است. اما با همدلی و تلاش همه شما توانسته‌ایم این مسیر را با موفقیت طی کنیم. حفظ انسجام و آرامش در چنین شرایطی، نشان از بلوغ و تعهد ما به اهداف مشترکمان است. 
وی افزود: بر خود لازم می دانم از زحمات ارزشمند دکتر افشین استوار، رئیس پیشین پژوهشگاه، که در دوره ای با اصرار دوستان قبول زحمت کردند و مسئولیت پژوهشگاه را بر عهده گرفتند صمیمانه تشکر و قدردانی می‌کنم. امیدوارم که بتوانیم با تاسی از زحمات ایشان، مسیر رشد و تعالی پژوهشگاه را ادامه دهیم.
دکتر لاریجانی اظهار داشت: پژوهشگاه به عنوان یک مرکز چند رشته‌ای، ظرفیت بسیار بالایی برای تولید علم و فناوری دارد. با همکاری و تعامل سازنده بین مراکز مختلف، می‌توانیم به دستاوردهای بزرگتری دست پیدا کنیم. در این راستا، سرمایه‌گذاری بر روی رفاه پرسنل و ایجاد محیطی پویا و انگیزشی، از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.
رئیس پژوهشگاه ادامه داد: همان‌طور که در گذشته نیز نشان داده‌ایم، پژوهشگاه یکی از قطب‌های علمی کشور است. حالا باید با جدیت بیشتری برای ارتقای جایگاه خود تلاش کنیم. شرکت در فراخوان‌های پژوهشی معتبر مانند پروژه‌های نیماد و معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری گامی مهم در این مسیر است.
وی همچنین تاکید کرد: اما نباید فراموش کنیم که موفقیت پایدار، نیازمند توجه به ارزش‌های انسانی و اخلاقی است. برخورداری از روحیه همکاری، احترام متقابل و پرهیز از رفتارهای مخرب، از جمله عواملی است که می‌تواند به تداوم موفقیت‌های ما کمک کند و با توجه به نزدیک شدن به زمان ارزیابی مراکز تحقیقاتی، لازم است همه ما با همدلی و تعاون، برای ارائه بهترین عملکرد تلاش کنیم. 
وی در پایان ، یاد و خاطره استاد ارجمند دکتر پژوهی را که در آستانه سالگرد ایشان قرار داریم گرامی داشت و گفت: بر خود لازم می‌دانیم که با الگوگیری از ایشان، در برخورد با همکاران خود، روشی متین و انسانی پیشه کنیم.
فیروزه  حاجی پور
تهیه کننده:

فیروزه حاجی پور

تصاویر

توىیع ىکتر استوار

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

ارسال نظر

نظر خود را وارد نمایید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *
متن مورد نظر خود را جستجو کنید
تنظیمات پس زمینه