21 شهریور 1403
logo

پژوهشگاه علوم غدد و متابولیسم

دانشگاه علوم پزشکی تهران

هفتمین دوره آموزش مهارتی و حرفه‌ای مراقبت از پای دیابتی برگزار شد

دوره پای دیابتی

پژوهشگاه علوم غدد و متابولیسم دانشگاه علوم پزشکی تهران، به منظور ارتقای سطح دانش و مهارت‌های حرفه‌ای در زمینه مراقبت از بیماران دیابتی، هفتمین دوره آموزش مهارتی و حرفه‌ای مراقبت از پای دیابتی را برگزار کرد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران پژوهشگاه علوم غدد و متابولیسم این دوره  از تاریخ ۶ تا ۱۸ مرداد 1403 و با هدف کاهش عوارض ناشی از زخم پای دیابتی و بهبود کیفیت زندگی بیماران طراحی و اجرا شد.

شرکت کنندگان در این دوره آموزشی مهارتی که دارای مجوز دارای مجوز برگزاری از مرکز ملی آموزشی و مهارتی و حرفه‌ای علوم پزشکی بود  از گروه های مختلف  از جمله پزشکان عمومی و متخصص، پرستاران و و همچنین پزشکان عمومی شاغل در طرح پزشک خانواده بودند.

فیزیولوژی پای دیابتی و عوامل خطر ایجاد زخم،روش‌های تشخیص زخم پای دیابتی، از جمله معاینه بالینی و تصویربرداری، طبقه‌بندی زخم پای دیابتی و اهمیت آن در درمان، روش‌های درمانی محافظه‌کارانه و تهاجمی زخم ، استفاده از پانسمان‌های پیشرفته و جراحی ، آموزش بیماران، کنترل قند خون، مراقبت از پوست و پیشگیری از عفونت از جمله مباحث مطرح در این دوره آموزشی بودند. 

زخم پای دیابتی یکی از جدی‌ترین عوارض دیابت است که می‌تواند منجر به قطع عضو و حتی مرگ شود. این دوره با ارائه جدیدترین روش‌های تشخیص، درمان و مراقبت از پای دیابتی، به شرکت‌کنندگان کمک می‌کند تا با اطمینان بیشتری بیماران خود را مدیریت کنند.

از مزایای شرکت در این دوره های آموزشی به‌روزرسانی دانش با جدیدترین دستاوردهای علمی، افزایش مهارت‌های عملی در تشخیص و درمان زخم پای دیابتی ،فرصت تعامل با متخصصان برجسته در این حوزه، دریافت گواهی پایان دوره معتبر می باشند.

علاقه‌مندان می‌توانند برای ثبت‌نام و کسب اطلاعات بیشتر در خصوص دوره های آتی آموزش مهارتی و حرفه‌ای مراقبت از پای دیابتی با گروه تحقیقاتی پای دیابتی پژوهشگاه علوم متابولیسم دانشگاه علوم پزشکی تهران تماس بگیرند.

فیروزه  حاجی پور
تهیه کننده:

فیروزه حاجی پور

دوره پای دیابتی دوره پای دیابتی دوره پای دیابتی دوره پای دیابتی دوره پای دیابتی دوره پای دیابتی دوره پای دیابتی دکتر مهاجری تهرانی دوره پای دیابتی دوره پای دیابتی

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

ارسال نظر

نظر خود را وارد نمایید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *