12 تیر 1403
logo

پژوهشگاه علوم غدد و متابولیسم

دانشگاه علوم پزشکی تهران

کارگاه دو روزه‌ ی کاربرد چت بات‌ها در آموزش و پژوهش برگزار شد

کارگاه دو روزه‌ ی کاربرد چت بات‌ها در آموزش و پژوهش به میزبانی معاونت آموزشی پژوهشگاه علوم غدد و متابولیسم دانشگاه علوم پزشکی تهران30 و 31 خرداد 1403 برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی پژوهشگاه علوم غدد و متابولیسم، در این کارگاه،  متخصصان و پژوهشگران به تبادل ایده‌ها و تجربیات خود پرداخته و شرکت‌کنندگان با پتانسیل‌های استفاده از چت بات‌ها در آموزش و بهبود فرایند یادگیری آشنا شدند.

 در روز اول این برنامه علمی،  سخنرانان به معرفی کلی چت بات‌ها، تاریخچه‌ی آن‌ها و آخرین یافته‌های پژوهشی در این زمینه پرداخته و شرکت‌کنندگان با مفاهیم هوش مصنوعی، یادگیری ماشینی و انواع مختلف چت بات‌ها آشنا شدند.

در روز دوم، سخنرانان به بررسی آخرین یافته‌های پژوهشی در مورد تأثیر چت بات‌ها بر یادگیری و چالش‌های پیش‌روی این فناوری پرداختند و همچنین حاضرین با شرکت در کارگاه‌های عملی با کاربردهای مختلف چت بات‌ها در آموزش و پژوهش آشنا شدند تا مهارت‌های خود را در کار با چت بات‌ها بهبود بخشند.

علاوه بر مباحث نظری و پژوهشی، کارگاه شامل بخش‌های عملی نیز بود که در آن شرکت‌کنندگان  ایده‌های خود را برای پروژه‌های آموزشی و پژوهشی ارائه داده و درک عمیق‌تری از چالش‌ها و فرصت‌های موجود در استفاده از چت بات‌ها به دست آوردند.

در این کارگاه همچنین جنبه‌های اخلاقی، اجتماعی و فرهنگی استفاده از چت بات‌ها   مورد بحث قرار گرفت.

در عصر روز دوم مدرسه بهاره، شرکت‌کنندگان کار گروهی انجام  دادند و پروژه شخصی خود را تکمیل کرده و  ارائه  کردند.

 

فیروزه  حاجی پور
تهیه کننده:

فیروزه حاجی پور